Sidor

måndag 2 februari 2009

festtyngd helg


...Men jag lever än! :D

Helgen inleddes med kämppisen M:s födelsedags"kaffe" på frredag kväll. En mycket rolig tillställning, men får ju bara konstateras att det blev lite mera drucket än de där "ett par öl":en... ;)

Det var alltså lite tungt att stiga upp och komma igång på lördag, då festligheterna fortsatte med ett lite större 30 års- kalas (med bl.a. fem (?) band) där sambon S hade bartender-/ordningsnakki. Då jag följde med honom till tilklställningen, fann jag mig snabbt i att börja dela ut drickor åt gästerna, vare sig de andra bakom baren gillade det eller ej. ;D Ojoj, nog så roligt igen men trött blev man också framåt natten. Börjar helt klart bli för gammal för flera dagars- putkin...

Söndagen spenderades sedan föga överraskande framför datorn samt i tv-soffan. Nu har jag alltså sett Soilent Green på riktigt. *tilldelar sig själv en nördpoäng*

Nu har jag sugit i mig andra hälften av mitt dagen efter-godis och frågat Magic Eightball:en om "råd":

fråga 1: "borde jag pluggat aktivare idag?" gav svaret: "YES". (äsch.)
Fråga 2: "Kommer jag att göra det?" gav svaret: "MAYBE" (heh)
...och fråga 3: "kommer jag att klara kulturekologitenten på torsdag?" gav svaret "I HAVE MY DOUBTS" (hmpf)

Kan annars nämna att förra veckan nog fortsatte bättre än den börjat. Insomnian verkar inte gett sig helt, men jag fick en del gjort i alla fall och -det största framsteget- hittade ett hittills ignorerat kapitel som visade sig vara en verklig nyckel för uppsatsen ifråga...

Jaja, nu ska jag kolla praktikplatser på inrådan/påminnelse av vännen N. (tack.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...