Sidor

torsdag 5 februari 2009

...och meeera pluggas...

Då var tenten avklarad. Hoppas den blir godkänd också, är faktiskt lite orolig... Jag är helt sämst på att skriva essäsvar. Det är samma sak varje gång: Först är jag absolut säkert på att jag inte vet något alls att svara, sedan kommer jag på lite åt gången då jag börjar fundera på det, och en stund senare har jag inte längre någon aning om vad av det jag skrivit som är fakta och vad jag fantiserat ihop under tänkandets gång. Det är bra om jag bara blandat ihop två saker jag läst på olika ställen och det därför blir fel, jag blir mer orolig de gånger jag misstänker stora delar av svaret för att faktisktr vara rena fantasier... :P Varför är det så svårt för hjärnan att skilja på "sanning" och fantasi?

Antagligen borde jag bara plugga mera, alltså inte simulera plugg utan faktiskt plugga. Också där ställer fantasin till det. Jag vet att det är ett jävligt vanligt problem att bli "inspirerad" så snart det finns något man verkligen borde göra. Men det stör då jag samtidigt börjar fundera på om inte vissa av de där idéerna ändå skulle vara helt bra... Men vågar inte ta tag i dem då risken är för stor att man spinner iväg och tar alltför mycket tid från något som behöver göras och slösar den på något som ändå sedan visar sig vara helt oväsentligt. Men när man någon gång riktigt unnar sig tid för förverkligande har alla "suveräna idéer flugit sin kos... :(
För jag har ju samtidigt så dåligt samete över att inte satsa mera på konst... Dilemma.

Borde kanske börja ta med skissblock till bibban. :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...