Sidor

tisdag 3 februari 2009

lägeriver och annat nördas

Jag börjar bli riktigt ivrig inför karatelägret nästa helg. Eller för att vara helt ärlig så kan halva jag knappt vänta, samtidigt som andra halvan helst skulle önska sig längre tid kvar att "träna upp sig" före lägret... Trots att vi inte tävlar vill man ju ändå helst visa upp sitt bästa jag åt allt folket från alla andra klubbarna... Hur som helst ser jag jävligt mycket fram emot det!
Dessutom verkar det vara en hel del folk påväg härifrån igen, och vi ska alla bo under samma tak, vilket bara gör det hela bättre! Olika arrangemang gällande boendet/övernattning har blivit testade redan under den tiden jag varit med, och det är bara att konstatera att det bästa är att bo med resten av klubben! "Hälsa på gamla vänner på orten" i all ära, men i samband med karateläger är man ändå inget roligt sällskap. Varför? Jo, i bästa fall tråkar man ut sin omgivning bubblande av iver och tekniksnack efter en lyckad träning, medan man i värsta fall utsätter dem för humörsvängningar, dödslängtan, femåringsgnäll och tandagnisslan... Inte kul för någon inblandad alltså. Då är det skönt att bo med folk som varit på samma träningar, har lika helvetes ont överallt, är lika trötta och förstår vad man gråter om. ... Alternativt jublar lyriskt om! ;D Bäst tillsammans, alltså! Ses där, i karatenördskapens tecken!

...Nu ska jag återgå till tentpluggning. Wish me luck!

2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...