Sidor

fredag 30 juli 2010

Lugn kväll

Det var svettigt med träning ikväll. Riktigt svettigt... Vädret är hett, salen vi var i är liten och inte minst blev ju kroppen använd (benen!!!). Men det var roligt och bra upplagt, jag fick riktigt en kick av motivation! Folk var ocksåå i allmänhet på got humör så kanske en del av det positiva smittade den vägen? Hur som helst: Bra. Tror det behövdes.

Det är annars rätt sällan numera som jag är med på träningarna som personen med minst erfarenhet i gruppen, men jag har istället börjat uppskatta de gånger som det händer. Det här har ändrat sedan jag började med karaten. Då tyckte jag det var tungt att "kunna minst" eller "vara sämst" men nu går det på ett helt annat sätt att hitta en sporre i situationen - om träningens svårighetsnivå sätts så att man själv som nyast precis just klarar det med hedern i behåll! Så skönt nu efteråt! Jag har missat alldeles för mycket träning den senaste tiden och det har märkts. Inte minst mentalt.
 Nu gäller det bara att försöka upprätthålla rutinerna med motion mellan träningarna så att inte orken under träning behöver vara en ren konditionsfråga. Hjärnan bjuder på helt tillräckligt mycket utmaning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...