Sidor

måndag 2 augusti 2010

Pyssel och protester

Det var roligt att experimintera med handtecknad bloggrubrik... Men blev aldrig nöjd med den, så så snart den kommit upp har jag nu pysslat ihop en till. Så de tblir nog ett byte snart. Varför osar jag evighetsprojekt här..? Ser framför mej hur jag postar min tusende bloggrubrik...

[samvetet viskar i mitt öra: viktigare saker kunde du ju hålla på med kanske...]

Fas tå andra sidan passar det lite in på min grundtanke med bloggen, då när jag började med den. Jag bestämde mej redan tidigt för att bloggen får "bli vad den blir", alltså växa eller förändras när den behöver eller vill göra det (därav "Creature". Det funkade inte på svenska.), att jag inte skulle börja på en blogg med ett bestämt syfte bara för att tröttna så snart nyhetens behag börjar skina lite svagare... Jag tittade förresten helt nyligen på mina första inlägg, det kändes förvånansvärt bra att läsa dem igen.

För ett par timmar sedan, medan jag satt här framför datorn, kom fröken katt in i rummet (hon hade jamat och fånat sej utanför en stund utan att jag reagerat desto mera. Jag bara orkade inte ge henne uppmärksamhet just då.) ... och sätter sej och pissar på tröjan som låg under min stol! Helt ogenerat. W.T.F?! Tydlig protest alltså, men mot vad? Inte kan hon väl ha blivit så divig att hon börjat "protestera" av så enkla saker som att hon inte alltid får uppmärksamhet genast då hon vill? Okej, sambon är fortfarande borta men det har han ju varit ett tag redan, så hon borde väl vant sej vid det? Eller? Nu förstår jag inte. Jag hoppas bara att det inte eskalerar ännu, protesten i garderoben var helt tillräcklig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...