Sidor

tisdag 10 augusti 2010

Rutiner

Har försökt se över mina rutiner igen inför hösten. Eller kanske snarare bristande sådana. Jag vet ju att jag behöver ha rutiner (mer än jag har nu) för att må bra. Det såg så lovande ut ett tag men så plötsligt en dag märker man att det blivit slarv med både mat, sömn och motion. Jag har ju inget särskilt mål jag eftersträvar eller så, utan vill helt enkelt försöka leva mera hälsosamt i största allmänhet.

Jag skulle vilja få en fungerande rutin kring motion och träning utanför karaten. Har varit på väg ut på promenad/jogg de två senaste dagarna, men med ursäkten att vädret varit för ostadigt har jag "råkat" hitta på massor av annat "jätteviktigt"... Och när jag inte kommer mej iväg ut så blir jag ju äckligt rastlös istället. Super. Och om jag inte lyckas komma igång med bra motionsrutiner nu så kommer jag garanterat få problem med att motivera mej själv sedan senare på hösten då det blir kallt och äckligt där ute.

Och sömnen... Har blivit närmare två- halvtretiden, varje natt. (Tittar spontant på klockan på skärmen och konstaterar att den är halvett.) Sedan är man slö ända in på eftermiddagen följande dag...

Maten har jag faktiskt inte helt förlorat kontrollen över. Helst skulle jag ju äta både hälsosamt och billigt, en plan som nästan garanterat alltid skiter sej till helgen... Men nu är det ju måndag (tisdag...) kväll, så jag kan ju försöka satsa på det resten av veckan. Idag blev det i alla fall linssoppa, som passar in på båda kategorierna, alltså hälsosamt och nästan gratis! Borde också passa på att äta vid unicaféerna oftare, så länge jag får rabatt.

Nåja. Hjälper det sedan att skriva ner hela skiten och posta den på nätet? Kan ju hoppas att det fungerar som ett slags påminnelse eller t.o.m. löfte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...