Sidor

tisdag 3 augusti 2010

Instant tidsresa!

Idag var jag med om en übernostalgisk upplevelse. Råkade plocka åt mej en rulle lakrisal medan jag stod i kassakön i Puhakka idag. Redan när jag hade den första pastillen i munnen fick jag en superflashback till 1995 (?) i vilken ingick:

- min dagbok/skoldagbok? från 95/96! Den var kvadratisk och klädd i en utriven sida från tidningen Okej. På den här sidan (typ "läsarklotter"?) fanns bl.a. en del av texten till Metallicas Fade to Black, och jag var noggrann med att denna skulle vara synlig på pärmen.

- en speciellt lyckad "lapp-växling" jag hade med en kompis under en lektion. Diskussionen gällde typerna vi var intresserade av och under lektionen som det här pågick fyllde vi ett helt tättskrivet A4-ark med viktiga och desperata funderingar! (det var inga små diskreta lappar vi sysslade med inte.) Minns helt säkert att det var en hissatimme. Skulle vara roligt att se det brevet idag... (hej Sofia! ;))

- Kiosken som fanns (finns?) i samband med camping Svanens minigolf..?! Vet inte varför.

- Min illgröna Greenday- poster (dookie!). Var enormt stolt över denna.

- Glassen Cool. Gjordes av sun ice och var en tvåfärgad saftis doppad i choklad.


Alla de här sakerna bara ploppade upp i skallen samtidigt, och de är alla från samma tid. Tänk vad en smak man inte känt på ett tag kan göra åt hjärnan! Sitter nu och flinar för mej själv, efter en dag som annars inte varit något vidare. Kul!

2 kommentarer:

  1. Åh, tonårsnostalgi! Underbart! :) Har fått uppleva gymnasietiden igen då jag försökt röja upp mitt gamla rum i källaren. Minns du de där berättelserna om Gurka, Eppel, Peeron, Banan m.fl? Hittade även en massa av våra klottlappar, en hel del av dem härstammar från psykologitimmarna. Helt otroligt underhållande att bläddra igenom allt.

    SvaraRadera
  2. Kan tänka mej att det var roliga fynd! Liknande "skatter" har ibland hittats hos mamma också då jag gått igenom gamla saker. :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...