Sidor

onsdag 28 juli 2010

Helgens skörd av urbana naturbilder



Börjar med en bildpostning. Är lite för trött för att riktigt orka koncentrera mej på skrivande nu.

Har blivit grymt fascinerad av att fota växter och blommor. Antagligen hör det ihop med mitt långvariga intresse för små saker och detaljer. Passade på att ta bilder i mammas trädgård medan vi var där i helgen. Det var lite svårt då det blåste ganska kraftigt - svårt att få skärpa i bilderna. Alltid roligt att försöka lära sej nya saker (nästan).

 Jag behövde inte stå länge på knä i gräsmattan (och blåbärsriset) förrän Oliver (norskisen, 11 år) kom och var nyfiken. Hon (ja. Hon. Jag såg fel när hon var liten...) är nog den enda katten jag vet som uppriktigt tycker om att bli fotograferad! Hon hade fått något skumt under ena ögat (ser ut som en blåsa eller böld)och jag hoppas innerligt att mamma faktiskt lyder uppmaningarna och kontaktar veterinären...
Rosenhallonen regerar i trädgården.
Oliver i skogen och inne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...