Sidor

onsdag 14 juli 2010

Blablablavärmeblablasvettblablaäckligt bla...

Här är varmt och svettigt. Och jag är innerligt trött på alla som säger att man "inte ska klaga på vädret". Jag är fortfarande helt slut efter helgen, men börjar idag så småningom komma igång efter ett par dagar av semi-feberskalle... Men så utsatte man sej själv igen för kombinationen för mycket sol + uttorkning.

Men i alla fall var det en rolig helg! Och någonstans under det roliga tappade jag bort min telefon... Fick via ruisrocks hemsidor klart för mej att det är Varsinais-Suomen Löytötavaratoimisti man ska höra av sej till ifall man haft bort saker under festivalen, så efter tt ha sökt överallt hemma ringde jag dit... och de hade den! Det finns även bra sakeer med att ha en gammal telefon! (då stöldrisken minskar, ökar chansen att återfå den..?) Gick dit efter luren idag, och känner mej ganska lättad. Det var ju alla kontakter osv som jag var mest rädd att bli av med... Borde säkert spara dem någon annanstans också...

Framåt helgen br det av norrut för ett tag. Först Sambons förlädrar och sedan vidare upp till mitt eget folk. Det blir säkert bra. Såvida vi inte dör i bilen. Undrar rhur kattstackarn beter sej den här gången... med tanke på att hon protestsket i sin egen bur förra gången vi reste med henne. I den här hettan skulle det bara bli för äckligt.

1 kommentar:

  1. Gud va tur att du fick tillbaka din telefon! Känns helt förjävligt att vara utan.
    Håller med dej om det här med värmen. Tycker det är helt ok att beklaga sej när det är så här varmt. Vill bara stå i en iskall dusch hela dagarna...
    Hoppas ni int dör i bilen på väg hit. Hör av dej sen när ni e här så smättar jag fast på kaffepannan!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...