Sidor

tisdag 20 juli 2010

Datorfan bråkade - men jag tror jag vann!?

Natten till igår dog min hårdskiva. Efter en stunds panik mindes jag att åtminstone alla mina skrivna saker borde finnas kopierade. På morgonen hörde jag av mej åt en god vän som också tidigare hjälpt mej med all slags djävulskap rörande datorer. Lyckligtvis var han inte bara på orten, utan hjälpte mej installera ny hårdskiva (läs: gjorde det själv medan jag tittade på...) och uppdaterade hela skiten.

Uttrycket må vara en klyscha, men vad vore man utan vänner?! Allt fungerar bättre nu (för att inte tala om snabbare!) och de bilder jag var rädd att ha förlorat för alltid, fanns också på S dator. Happyhappyjoyjoy!

Så vad lära vi av detta? Säkerhetskopiera allt viktigt och FFC: damma ur datorstackaren!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...