Sidor

fredag 24 juli 2009

reality-check

Det blev ju ingen vidare avslutning på kvällen idag... Jag hade sett så ivrigt fram emot att träna igen efter "återstarten" i måndags, och var till och med på väg dit, men märkte att jag tydligen ändå inte alls är i form ännu. Blev yr i skallen och supertrött tidigare under kvällen och nu har jag ont i både halsen och magen. Och kan dessutom inte sova. Klockfan är tre på natten och jag är helt slut men får ingen sömn. Fan! Hjärnan vill inte alls samarbeta utan börjar älta ogjorda saker och oroa sig för framtiden, och då speciellt den kommande terminen. Dessutom är det hett och svettigt och äckligt... Det löjliga är att det här händer natten före vi ska resa "hem". Varför? Är det hjärnan som försöker lura mig (och i verkligheten oroar sig för helt andra saker) eller kan det vara så att resor - också kortare sådana - fungerar som reality-checks?


En tidigare sömnlös natt för inte så länge sedan bestämde jag att bloggen är en "tillåten" sömnlöshets-sysselsättning. Att skriva fungerar nog mycket mer lugnande för mig ,också om jag bara skriver helt lite, än t.ex. att (försöka fortsätta) läsa eller bara sätta mig och slösurfa.

Nå, snart ska jag återvända till sängen och hoppas på det bästa. Håll tummarna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...