Sidor

torsdag 25 juni 2009

mitt i natten

Sitter uppe och vakar igen... Fick faktiskt en stund av sömn innan jag vaknade till och gjorde misstaget att råka börja tänka på studierna... Big mistake, har ju märkt tidigare att jag, om jag vill sova alls måste lyckas undvika att ens fundera på dem lite. För då kör det sig. Äckelstress. Får inte ens ångest eller något utan bara får inte sömn, vad löjligt. huj! Sedan ligger man där och försöker läsa men är för sömnig men kan ju inte bara ligga och fundera heller... Dilemma. Oroar mig ganska mycket för nästa år och hur (eller om) jag ska lyckas göra tillräckligt. Eller helst i överkant, eftersom det hittills inte varit tillräckligt.

...Så nu känner jag mig nästan som klarvaken bara skummare i skallen. Ska inte sitta uppe framför datorn för länge ändå, misstänker att det bara blir för stimulerande i längden... :P (borde säkert inte äta smörgås heller)

Tur att man har "nya" böcker från bibban. Har nu två Margaret Atwood på gång: The tent (med korta... vad ska man kalla henes korta historier för? Noveller ör de ju inte väl? Eller poesi? Hur som helst) och Alias Grace, som skulle blivit lånad tidigare om jag inte felaktigt trott att jag redan läst den... ;) Om jag själv skrev skulle nog Margaret Atwood vara min idol. :)

Jaja, nu ska jag gå och lägga mig med idolen (hehe) och se om lite läsning hjälper eller om jag är för trött. *håller tummarna* Gonatt gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...