Sidor

måndag 22 juni 2009

hemma igen!


Äntligen hemma i Åbo-kämppän igen, efter en i sig givande utfärd till hemtrakterna. Hur kul det än var, är det ju ändå alltid skönt att återvända hem. "Hem är alltid hem, hur rörigt det än är" brukade min morsas väninna alltid säga. :) Inga större förändringar hade skett medan vi var borta, förutom några nya mogna chilin och att ett par av tomaterna skjutit i höjden något kolossalt! (från ca 20 cm till ca 1 meter?)

Nå, hur trevligt det än var att köra in i Åbo igen, möttes jag av mina perkeles sömnproblem som tydligen väntat här på mig medan jag var borta. I natt tog det till närmare klockan fem innan jag fick någon sömn... Så denna dag har varit en riktig hederlig Måndag i wombifieringens tecken... Huj! Dessutom har äckel-grannarna ovanför tydligen inte borrat klart än, utan jag fick lyssna på det djävla ilande surret under förmiddagen. *morr* Undrar vad fan det är dom gör för något. Om det renovering på gång borde det väl höras också andra ljud än borrljud..? Eller? Och vad de än gör, blir det tydligen aldrig klart utan de filar på någon öronbedövande timme lite nu som då. Jag hoppas de bygger ett ufo -- som snart blir färdigt -- att resa bort i!

Nå, de halvdana försöken att skriva övergavs ganska tidigt för en liten runda på stan. Det är tydligen rea överallt. Tyvärr också massor av myllrande brats i 10-12-års åldern också, som just fått sommarlov, vilket gjorde det till en kort utfärd. (Vilken gnällkärring jag är idag, då. Hoppas det beror på sömnen...) Kom hem med lite hårfärg och akrylfärg i alla fall. Hårfärgen ska användas imorgon, akrylen då jag skickar in de förbannade uppsatserna. Som "belöning" typ. Och jo, visar bilder sen om det "blir till något".

Tidigare ikväll hördes en för de flesta kattägare (eller var det kattslavar?) kännspak "duns...krasch!" medan jagsatt framför datorn. Jag gick runt och kollade i flera rum om något låg på golvet som inte gjort det tidigare och i köket hittades en numera sämre begagnad brödrost plus lite stop och annat roligt... Klart fall av katt- feng shui! Tror dock att den ska gå att använda ännu, ena kortsidan blev lite lös bara. Katt- feng shui är roligt nästan jämt! Mirjam har blivit mycket klättrigare under sin semester norröver. Yey...

Ah, jo just det: Jepp! Karatelägret var helt suveränt! Såg först ut som jag skulle få slut på ork redan efter ett par dagar men det vände lyckligtvis! Orkade tyvärr inte träna idag d jag var så zombifierad av sömnbrist men nästa gång! Massa nya pointer att försöka minnas igen! Och med dem ny motivation! :)

*wax-off*

PS: katten på bilden är inte Mirjam men liknar henne, till såväl utseende som persionlighet. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...