Sidor

tisdag 29 september 2009

trött tisdag

Just nu har jag bara så svårt att hålla mig motiverad i (med?) mina studier... Biämnet? Inga problem! Hopplösa extrakurser i studie- eller skrivteknik? Inga probs där heller! Huvudämnet däremot... En del av motivationsbristen handlar nog för min del om prestationer, eller rättare sagt otillräckliga sådana. Jag gör tydligen aldrig vare sig tillräckligt bra, tillräckligt fort eller tillräckligt mycket... Redan ett av de felen skulle ju räcka, men alla tre?!? Come on! Då jag räknar efter kommer jag fram till att jag hitttills haft bara två eller tre kurser i mitt huvudämne, som jag fått godkända redan på första försöket (med hyfsade vitsord dessutom)... Tur att alla kurser i andra ämnen går bättre, annars skulle jag säkert redan tro att jag var en idiot... Tungt ändå. Det äter så mycket energi! Jag är ju mest bara trött hela tiden. Och dessutom blir det bråk med kela då jag studerar så långsamt...

Men det finns ju bra saker också! Och som vanligt hör träningarna till dem! Efter att ha träffat våra nybörjare ett par gånger kan det bara konstateras: Jag är så nöjd med dem! Hoppas att de alla (eller åtm flesta) hålls motiverade och fortsätter träna med oss! Hittills har de varit både fokuserade och envisa, alltså i positiv bemärkelse envisa. Det är riktigt roligt att försöka lära dem! Flera av oss har konstaterat att de i år var färre än tidigare, men verkar mer motiverade istället. :)

Jag ser också ivrigt fram emot det stundande träningslägret! Börjar ju vara en stund sedan sist nu igen... Det ska dessutom vara här på orten, så vi behöver inte trixa ,ed resor, boende etc. Yey!

Nå, nu ska jag försöka ge mig på (Det Akademiska) skrivandet igen en gång.

Avslutningsvis: Såg ett helt härligt konstprojekt på Color Me Katies blogg! Titta själva! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...