Sidor

tisdag 22 september 2009

lokala bladet

Sitter och väntar på en föreläsning, och "roar" mig med att läsa Lokala Bladet för hemtrakten (*hostÖThost*).
Jag vet att jag aldrig borde läsa kommentarerna som folk skickar in, men så sitter man här igen och gnisslar tänder...

En snabb sammanfattning vad som tydligen är de riktigt viktiga sakerna här i livet (om man utgår från att de som skriver kommentarerna motsvarar Vanligt Folk):

-Rör inte min (över)hastighet!
-Allt som är bra för miljön, är skadligt för medborgaren!
-All andlighet är skit! (Personer som tror på Gud är lättmanipulerade dumma får, i motsats till personer som tror på LCHF eller svininfluensa)
-Finlandssvenskarna är en utsatt folkgrupp som alla andra vill illa åt!
-Flyktingar däremot har egentligen lyxproblem och vill åt det som borde ges åt finlandssvenskarna.
-Kvinnor och homon är bortskämda och har lyxproblem, se förra kategorin.
-Den vars åsikter avviker är en knarkande vegan som lever på socialbidrag och borde därför hålla käften och låta skattebetalarna debattera ifred!

...Bra att påminna mig om ifall jag skulle drabbas av akut hemlängtan någon dag.

2 kommentarer:

  1. Länka till ditt inlägg på mitt inlägg

    SvaraRadera
  2. Gnisslar dagligen tänderna åt deras kommentarer jag med. Ändå kan jag inte låta bli att läsa dem. Har väl en masochistisk sida eller nåt...

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...