Sidor

tisdag 15 september 2009

nattuggledjävul...

Här är jag klarvaken mitt i natten igen. Börjar bli riktigt trött på det här, minsta orosmoment (läs: prestationer) och jag har (för)störd nattsömn tydligen. Det är inte ens något värre just nu, ligger efter med prosemiarbetet och har en genomgång imorgon. Borde ha en preliminär arbetsplan gjord men har fan inte ens lyckats välja ämne... Har ibland funderat på att "fortsätta" forska om samma konstnär som mitt vid studier jämförbara kämpande handlade om i våras, men undrar samtidigt hur stor chansen är att jag skulle orka med det. Blev så otroligt trött på att stirra i samma jäkla materiel hela tiden. Och det skulle jag ju i så fall få göra igen, på gott och ont. Men jag tycks tydligen inte heller lyckas dra något annat ämne ur hatten hur mycket jag än försöker. (Ok. kunde säkert försöka mera.) Hur som helst. Jag känner mig inte ens superstressad eller angstig. Men vaken är jag. Och kommer vet att jag kommer ha lite större problem med allt imorgon (inte minst humöret) för att jag inte fått sömn. Speciellt som det är föreläsning redan från morgonen, och jag hade tnkt gå tidigare fr att kunna förbereda mig lite. Fan. Nå, jag får ta en tupplur på eftermiddagen någon gång. Men nu upprepar jag mig. Är ganska säker på att så gott som identiska meningar om samma sak blivit skrivna här tidigare. Hoppas i varje fall att inte höstens träningsdragande ska ha samma effekt på mig!

Annars har höstbörjan gått relativt smidigt. Jag har t.o.m. klarat av att hantera studieplaneringssystemet... Jag har varit ganska omotiverad med bloggen men kanske jag kommer igång med den också om jag ändå ska hålla på och skriva.

Ser fram emot att träna imorgon igen! Var på lite utbytesträning till Pargasklubben idag och fick samtidigt bra möjlighet att lite extra noga iaktta en Första Träning med nya introkursare. Blev nog ett par rader anteckningar gjorda när jag kom hem. :) Våra träningstider är lite ändrade i år så att vi nu har två timmar på oss varje gång. Mer kul och/men mera utmaning! :)

Äh, ska ge sömnen en ny chans nu. Hoppas det funkar bättre den här gåmgen.


PS: Dagens sötaste: dreamingofkittens.com! (Varning: icke- kattnördar undanbedes)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...