Sidor

torsdag 9 april 2009

Kültür!

Jag har kollat på flera olika boklisting-gadgets för bloggen, men inte fått någon att funka. Alltså i stil med de som finns på facebook. Men nu får det bli såhär istället, alltså inne i inläggen:

Jag har nu börjat läsa The brief wondrous life of Oscar Wao av Junot Diaz. Hittills påminner den mig ganska ofta om Zadie Smiths böcker, men med betydligt mörkare undertoner. Lite Rushdie-ish kanske..? Men samtidigt så speciellt skriven. De hela tiden återkommande spanska inslagen känns lite utmanande för mig som inte kan spanska, men behöver nog finnas där. Och häftigt med så mycket fotnoter i en roman! :) Och hänvisningar till scifi/fantasylitt. 8)
Ids inte skriva mer om den ännu, återkommer då jag är klar med den. Under länken hittas lite om handlingen. Verkar jävligt bra hittills! ;)

...Oj, vad sömnig jag är nu. Hemfärden blev uppskjuten till imorgon, vilket nog i det här skedet känns bara skönt. :) Helt ok dag annars, har varit lite kulturell också och gått på konstmuseum. Såg Annika von Hauswolff (separatutställning, foto) på Åbo konstmuseum och utställningen Bildsköna på samma ställe, med blandade kändisar ur deras samlingar, på tema kvinnor och hur de (och män) setts och avbildats i konsten. Helt intressant nog, men Hauswolff gjorde nog djupare intryck. Egentligen skäms jag över hur sällan jag går och ser konstutställningar, med tanke på (1) att det är mitt eget område och (2) vilket utbud jag har utan att åka långt. Skämmas borde jag! :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...