Sidor

söndag 25 januari 2009

krukväxter


Snart är ännu en lat helg över... Och vad har jag gjort med den?

Tjaaa... På fredagskvällen blev en och annan öl (och whiskey :)) förtärd... ;) Resten av helgen har gått i lathetens tecken. Idag har jag plockat lite hemma och lekt humla *bzzzzzz* dvs pollinerat chiliblommor (medelst tops)... Vet inte om det måste göras, men verkar ha funkat hittills.. :) Något häpen är jag över plantjävlarna, alla fyra chilisorterna (cayenne, ancho mulato, habanero och tabasco) inte bara blommat utan gett en andra fruktskörd - mitt i kalla, mörka finska vintern...?! Men kul! Bra krukväxt för giriga människor.

...Och jag kan inte fatta att jag bloggar om krukväxter, seriously: WTF?!?

1 kommentar:

  1. jojo, mittiallt märker man bara att man håller på o skriver om bakase, krukväxter och diverse andra husmorssysslor! :)

    Men va kul att du fått dem att blomma o ge skörd! Det e en bedrift värt pokal ju!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...