Sidor

torsdag 22 april 2010

Riga!

Sitter och slappar på ett hotellrum i Riga. Vi är egentligen här för att fira sambons pappas födelsedag (fyller jämnt), men som följd av strulet med kombinationen vulkanaska plus flyg från Finland, är det bara vi två här (jag och sambo S)... De andra kommer antagligen på lördag. Hoppas vi. Ananrs blir det ju utan visare lite löjligt... Inte för att jag vill klaga på tillvaron eller, en weekendresa sitter förstås hur fint som helst. ;) (Speciellt länge sedan var det som jag reste någonstans var jag sett/upplevt också anat än insidan av träningssalar.) Det såg ett bra tag ut som att inte vi heller skulle få resa men sedan plötsligt visade det sig ändå gå plan. Men som sagt inte från alla orter.
Det är min första gång i Riga, och intrycken hittills är mest goda. Har hittills hunnit associera turvis till Tallinn, Stockholm och Herlsingfors. :) Idag har vi traskat runt i gamla stan och bekantat oss med inte helt lite hjälp av en ovanligt välskriven reseguide som hittades gratis på flygplatsen. Har försökt fota en del också, men har inte riktigt någon rutin med det (ännu). Kanske jag kan posta en bild eller två senare... Är riktigt trött nu, efter allt traskande och den senaste nattens fyra timmars sömn. Det blev tidigt imorse.
...Äh. För trött för att skriva (tänka) nu, får fortsätta senare. Nu vilopaus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...